Beko iklim kriziyle mücadele için oyun dünyasına adım attı
BEKO İKLİM KRİZİNE ÇALIŞACAK
OYUN DÜNYASINA ADIM ATTI
Sürdürülebilirlik alanında dünyanın önde gelen konut teknolojileri markalarından Beko, DOMINO: The Little One ile iklim kriziyle mücadeleye bir katkı daha yaptı.
interaktif oyun platformuna taşıdı.
Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer, “DNA’sında sürdürülebilirlik ve sağlıklı yaşam odağı bulunan Beko markamız, iklim kriziyle mücadele için DOMINO: The Little One ile oyun dünyasına adım atıyor. Bugün oyun bölümü dünya çapında 3 milyardan fazla kullanıcıya ulaşıyor ve ülkemiz dünyada en çok video oyunu oynayan 5. ülke konumunda. İnanılmaz bir hızla büyüyen bu branşın dönüştürücü gücünden yararlanarak farkındalık yaratmayı ve tüm tüketicilerimizi iklim kriziyle mücadeleye dahil etmeyi hedefliyoruz. Özellikle gençlerimiz iklim krizinin etkilerini her gün oyunlarla bizzat yaşayarak bu farkındalığı güçlü bir şekilde kazanacaklar. Beko markamızın Cumhuriyetimizin 100. yılında hayata geçirdiği oyun projesi DOMINO: Küçük Olan ile gezegenimiz için pozitif bir domino etkisi yaratmayı hedefliyoruz” dedi.
Ev teknolojilerinin lider markası Beko, iklim krizine ve çevre sorunlarına dikkat çekmek amacıyla DOMINO: Küçük Olan oyun projesinin lansmanını yaptı. tanıtıldı. Gezegenin geleceği için sürdürülebilir teknolojiler geliştiren marka, Domino karakteriyle iklim krizine odaklanarak ekosistemin devamlılığını etkileyen sorunlara karşı atılabilecek kişisel adımlar konusunda farkındalık yaratmayı hedefliyor.
DOMINO: Küçük Olan, dört bölümden çevre sorunlarına bütünsel bir yaklaşım
Dört bölümlük DOMINO: The Little One oyununun kahramanı Domino; Plastik kirliliği, karbon emisyonları, hava kirliliği, su kirliliği, ekolojik dengesizlik, genetiği değiştirilmiş gıdalar ve orman yangınları gibi çevre sorunlarıyla karşı karşıyadır. Sürdürülebilirlik odaklı 2.5D video oyunu DOMINO: The Little One, dramatik görsel dünyası ve etkileyici efektleriyle gezegeni tehdit eden felaketlere ve sıkıntılara dikkat çekiyor. DOMINO: The Little One, 23 Kasım 2023’ten itibaren Steam, IOS ve Android cihazlardan indirilebilecek.
Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer , “DNA’sında sürdürülebilirlik ve sağlıklı yaşam odağını taşıyan Beko markamız, iklim kriziyle mücadele için DOMINO: The Little One ile oyun dünyasına adım atıyor. Bugün oyun sektörü dünya çapında 3 milyardan fazla kullanıcıya ulaşıyor ve ülkemiz dünyada en çok video oyunu oynayan 5. ülke konumunda. Gaming & Esports 2023 raporuna göre 18-24 yaş grubunun haftalık ortalama oyun süresi 10 saattir. Olağanüstü hızla büyüyen bu segmentin dönüştürücü gücünden yararlanarak farkındalık yaratmayı ve tüm tüketicilerimizi iklim kriziyle mücadeleye dahil etmeyi hedefliyoruz. Özellikle gençlerimiz iklim krizinin etkilerini her gün oyunlarla bizzat yaşayarak bu farkındalığı güçlü bir şekilde kazanacaklar. Beko markamızın Cumhuriyetimizin 100. yılında hayata geçirdiği oyun projesi DOMINO: Küçük Olan ile gezegenimiz için pozitif bir domino etkisi yaratmayı hedefliyoruz” dedi.
2050 yılına kadar tüm küresel operasyonlarında net sıfır emisyon hedeflerine sahip olduklarını belirten Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer Sözlerine şöyle devam etti: “Sağlıklı bir yaşamın sağlıklı bir gezegenle mümkün olduğuna inanıyoruz. Bu nedenle hem üretimde hem de ürünlerimizde sürdürülebilirliğe odaklanıyoruz. 2022 yılı itibarıyla küresel operasyonlarımızın %65’ini yeşil elektrikten karşıladık. 2030 yılına kadar üretim tesislerimizin bulunduğu tüm ülkelerde yeşil elektrik oranını %100’e çıkarmayı hedefliyoruz. İklim kriziyle mücadelede sürdürülebilir teknolojilerin geliştirilmesi de kritik önem taşıyor. Çünkü Türkiye’de konutlarda elektrik tüketiminde beyaz eşya, küçük ev aletleri ve klimanın payı ortalama yüzde 70’in üzerinde. Enerji ve su tasarruflu ürünler geliştirmenin yanı sıra, geri dönüştürülmüş malzemelerden ürettiğimiz teknolojilerle atık miktarını azaltıyor ve çevrenin korunmasına katkıda bulunuyoruz.”
Basın lansmanında konuşan Arçelik Global İrtibat Kıdemli Müdürü Zeynep Özbil “Oyun sektöründe de güçlü bir sürdürülebilirlik hareketine tanık oluyoruz. Oyunların bir eğlence aracı olmanın ötesine geçerek önemli kültürel ve ekonomik etkileri olan bir bağlantı aracı haline geldiğini görüyoruz. Birleşmiş Milletler Çevre Programı (UNEP) tarafından kurulan Playing For The Planet Alliance platformunun 400.000 oyuncuyla yaptığı araştırmaya göre katılımcıların %70’i tüketim alışkanlıklarında ve çevre duyarlılığında değişime açık olduklarını belirtiyor. Ankete katılanların %81’i, oyun deneyimlerine katkıda bulunması halinde çevresel içerikler için ödeme yapmaya hazır. %68’i oyunlarda daha fazla sürdürülebilirlik teması görmek istediklerini paylaşıyor. “Bu araştırmanın sonuçları, bireyler olarak ne kadar küçük olursa olsun yaptığımız seçimlerin dünya ve iklim üzerinde nasıl büyük bir etkiye sahip olabileceğini gösteriyor” dedi.
“DOMINO: Minik Olan” tamamen Türk oyun sektörünün bir ürünüdür.
Beko markasının oyunun hikaye anlatma gücünü iklim krizi konusunda farkındalık yaratmak için kullandığını belirten Dr. Özbil , şunları söyledi: “DOMINO: The Little One çocuklara yönelik veya eğitim odaklı bir oyun değil. Günümüz insan davranışlarını objektif bir şekilde eleştiren, çevre sorunlarını tüm çıplaklığıyla ortaya koyan, kendimize sormaya korktuğumuz soruları soran bir deneyim projesidir. Oyunda kahramanımız Domino’nun iklim felaketlerine karşı mücadelesine yardımcı oluyoruz. DOMINO: Minik, senaryosundan yazılımına, görsel efektlerine, seslendirmesine ve müziğine kadar tamamen Türk bir ekip tarafından tasarlandı. “Bugün çıktığımız yeni yolculukta koyacağımız her taşın domino etkisiyle gezegenimizin geleceği için fark yaratacağına inanıyoruz.”
Oyunların dünyayı şekillendiren gücü: Sosyal etki ve değişim
Lansmanda konuşan Bahçeşehir Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Lideri ve BUG LAB Kurucu Direktörü Doç. Dr.İnanç Çatak Oyun endüstrisinin dönüştürücü gücüne dikkat çekerek, “Değişim oyunları özellikle odaklandığımız bir alan. Bugün oyunların fark yaratabileceğini gösterme yolunda önemli bir adım daha atıyoruz. En önemlisi bunu Türkiye’de yapıyoruz. Burada ilk taşa Beko ile dokunuyoruz. Beko, kendi segmentinde oyun dünyasına adım atan ve girişimde bulunan ilk şirkettir. Oyun sektörünün cirosunun gelecek yıl 200 milyar doları aşması bekleniyor. Bunun neredeyse yüzde 50’si mobilden oluşuyor. Oyun sektörü çok büyük bir pazar. Oyunlara olan ilgi 80’li yıllardan bu yana her nesilde artıyor. Oyunlar aynı zamanda gerçek dünyada sosyal değişim ve etki yaratabilir. Oyunların sınırları aşan ortak bir dili var. Din, dil, ırk ayrımı yapmadan pek çok farklı insana ve coğrafyaya ulaşabiliyor, insanları bir araya getiriyor. Aslında oyun okuryazarlığından ve ortak bir dilden bahsedebiliriz. “Değişim için tasarlanan oyunlardan biri olan Domino: The Little One, aynı zamanda farkındalık ve empati de yaratıyor” dedi.
Beko’nun sürdürülebilir teknolojileri
Beko bugüne kadar yenilikçi teknolojileri ve fayda odaklı projeleriyle dünya çapında milyonlarca eve ulaştı. Hem gezegenin hem de bireylerin sağlığına katkıda bulunmayı hedefleyen marka, geliştirdiği sürdürülebilir teknolojilerle tüketicilerin doğa dostu seçimler yapmalarını ve böylece ekolojik ayak izlerini azaltmalarını destekliyor.
Beko’nun sürdürülebilir teknolojilerinden biri olan SaveWater ile kurutma makinesinde toplanan su, çamaşır makinesinde yıkama suyu olarak kullanılarak su tasarrufu sağlanıyor. Bulaşık makinelerinde ikinci durulama suyu ısıtılarak kurumaya hazırlık amacıyla güvenli bir şekilde saklanır. Biriken durulama suyu bir sonraki yıkamanın ana yıkama adımında kullanılarak su tasarrufunda süreklilik sağlanır.
Arçelik, Türkiye’deki beyaz eşya üreticileri arasında kendi geri dönüşüm tesisini kuran ilk ve tek firmadır. Eskişehir ve Bolu’daki Atık Elektrikli ve Elektronik Eşya (AEEE) tesislerinde 2014-2022 yılları arasında 1,7 milyon parçanın geri dönüşümü sağlandı. İki tesiste atık ürünlerin geri dönüştürülmesiyle yaklaşık 214 bin ton karbondioksit emisyonu azaltıldı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı