Ekonomi

Otomobil yatırım aracı olmaktan çıktı mı?

Otomotiv sektörü açısından gelişmelerin baş döndürücü bir hızla yaşandığı 2023 yılının sonuna gelmek üzereyiz. Araçların stoklarının tükendiği, döviz kurlarının etkisiyle yeni araç fiyatlarının her ay arttığı, insanların araba almak için aylarca kuyrukta beklediği bir dönemdi. Hatta bu dönemde sıra beklemek istemeyen kişiler, istedikleri aracı bile ikinci el otomobil pazarından gerçek değerinin çok üzerinde fiyatlara satın alıyorlardı. Hal böyle olunca otomobil ihtiyaçlar için kullanılmaktan ziyade bir yatırım aracına dönüştü.

Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel, “Otomobil fiyatlarının son iki yılda özellikle döviz kuruna bağlı olarak düzenli olarak artması, tüketicilerin enflasyon ortamında otomobili bir yatırım aracı olarak görmesini sağladı ve beklentilerin üzerinde bir talep yarattı. “Yatırım amaçlı talebin özellikle 2023 yılının ilk yarısında daha da artması, otomobil satışlarının tahminlerin çok üzerinde gerçekleşmesine neden oldu” diyor. Ancak bu dönemin sonu geldi. Araçlar artık bayilerde sıraya girmeye başladı. İkinci el sitelerdeki araç sayısı arttı. Sıfır araç fiyatlarını aşan ikinci el piyasası sona erdi. Her ay fiyat değiştiren bayilerde fiyatlar istikrar kazanmaya başladı. Hatta yıl sonu yaklaşırken indirim kampanyaları da devreye girmeye başladı. Peki tüm bu sürecin sonunda otomobil bir yatırım aracı olmaktan çıktı mı?

Artan fiyatlar düzenleyicileri harekete geçiriyor

Otomobil pazarı tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de toplam ekonomik büyüklük içerisinde büyük bir paya sahiptir. Peki nasıl oluyor da bu ölçekte pazar büyüklüğüne sahip bir segmentte bu kadar derin ve uzun dalgalanmalar olabiliyor? Bu soruya şu şekilde cevap verelim: Binlerce yıldır devam eden değişmez bir ticaret kuralı… Talebin yüksek olduğu bir piyasada arz, talebi karşılamaya yetmiyorsa malın fiyatı yükselir.

Nitekim Türkiye’de araç fiyatlarındaki keskin artışın temel nedeni arz yetersizliğiydi. Bu noktada devlet tarafından dikkatle takip edilen bu sektörde tüketicinin olumsuz etkilenmesini önlemek ve piyasayı düzenlemek amacıyla bir dizi karar yürürlüğe girdi. Borusan Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, şunları söyledi: “Otomobilin bir yatırım aracı olarak görülmesi zaman zaman gerçekleşse de, arz sıkıntısı ve yüksek enflasyonun bir arada yaşandığı dönemlerde, baktığınızda, Döviz bazında ise otomobil gerçek bir yatırım aracı değil.” Bu denklemin arz tarafının değiştiğini kabul edersek ve bunu piyasadaki gelişmelerde de net olarak görürsek, otomobilin reel bir yatırım aracı olmadığını düşünebiliriz. Bir yatırım aracı olarak otomobil ortadan kalktı” diyor.

Türkiye’de Bloomberg Businessweek’ten bir haber daha!

Dünyanın en saygın ekonomi dergilerinden Bloomberg Businessweek, Bloomberg HT ekibinin hazırladığı içeriğiyle artık Türkiye’de! Bloomberg Businessweek Türkiye, Türkiye’de ve global piyasalarda olup biten her şeyin, hisse senetlerinden para politikalarına kadar başka hiçbir yerde bulamayacağınız analiz ve içeriklerin, iş dünyasıyla özel röportajların yer aldığı e-dergi formatı ve yenilenen içeriğiyle yayında. temsilciler!

7 gün boyunca ücretsiz abone olarak tüm içeriklere erişmek için Buraya tıklayın.

manyas-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort